Etisk atferd i ABENA-konsernet

ABENA har gjort det mulig å rapportere enhver mistanke om uetisk oppførsel, som økonomisk kriminalitet, alvorlig brudd på sikkerheten på jobben, fysisk vold, skremmende oppførsel eller seksuell trakassering. Hvis du er ABENA-ansatt, forretningspartner eller på noen måte knyttet til ABENA, er du velkommen til å bruke ABENA Varslertelefon for å rapportere enhver mistanke om uetisk oppførsel.

For å sikre profesjonell håndtering av slike rapporter har vi inngått et samarbeid med GotEthics. Når du fyller ut en rapport, vil GotEthics motta den via Internett. Rapporten din vil deretter bli videresendt til ABENA. Det er opp til deg å bestemme hvem som skal motta rapporten: om den skal sendes til styrelederen i ABENA Group, vår administrerende direktør eller internrevisjonsteamet. De vil deretter godkjenne og overvåke all påfølgende håndtering av dine rapporterte bekymringer. 

Informasjonen du oppgir vil alltid bli behandlet strengt konfidensielt. Vi aksepterer også anonyme henvisninger, som vil bli håndtert på samme måte som all annen kommunikasjon. 

Alle personopplysninger vil bli behandlet i henhold til gjeldende regler om den enkeltes integritet, og vil kun bli brukt i forbindelse med håndtering av den varslede saken. 

Du kan føle deg trygg når du kontakter Etikktelefonen. En rapport laget i god tro vil aldri føre til negative konsekvenser for deg eller bli møtt med represalier. Etikktelefonen må imidlertid ikke misbrukes, og grunnløse rapporter som er laget for å skade eller diskreditere en kollega eller en tredjepart kan føre til disiplinære sanksjoner eller rettslige skritt. 

Vi verdsetter din støtte og ditt samarbeid for å hjelpe ABENA med å vokse som et selskap som tar etiske spørsmål på alvor – uavhengig av hvordan du er knyttet til organisasjonen.

 

Varslertelefon

Slik bruker du ABENA Varslingstjeneste

  • Varselet ditt vil alltid bli behandlet konfidensielt
  • Du kan velge å være anonym
  • Bekymringer som er reist i god tro vil aldri føre til gjengjeldelse
  • Uavhengig av varselet vil alle saker bli behandlet profesjonelt
  • Vi vil alltid følge opp varsler
  • All kommunikasjon vil bli håndtert gjennom systemet – så behold saksnummer og passord for å logge inn